БЕЛОРУССКИЙ ЯЗЫК

                                       2016/2017 навучальны год
                                                     

                                                     

                                                    










                                           





                                          












ШТО ВУЧНІ 4 КЛАСА  ПАВІННЫ ЎМЕЦЬ І ВЕДАЦЬ 
НА ПАЧАТАК НАВУЧАЛЬНАГА ГОДА


        Вучні павінны ведаць:
  • што з'яўляецца тэмай  і асноўнай думккай тэксту;
  • адрозненні паміж апавядальнымі, пытальнымі і пабуджальнымі сказамі;
  • асаблівасці клічных сказаў;
  • якія словы з'яўляюцца сінонімамі, антонімамі;
  • якія часткі ўваходзяць у склад слова (канчатак, корань, суфікс, прыстаўка) і якую ролю выконваюць;
  • якія словы называюць роднаснвмі;
  • назвы асноўных часцін мовы (назоўнік, прыметнік, дзеяслоў) і пытанні, на якія яны адказваюць;
  • як вызначыць род і лік назоўнікаў і прыметнікаў;
  • як вызначыць час дзеясловаў.
       Вучні павінны ўмець:
  • вызначаць тэму і фармуляваць асноўную думку тэксту, падбіраць да тэксту загаловак;
  • дзяліць тэкст на часткі, складаць план (пад кіраўніцтвам настаўніка);
  • вызначаць від сказа і перадаваць інтанацыю на пісьме з дапамогай знакаў  прыпынку ў канцы сказа;
  • вызначаць у сказе галоўныя (дзейнік і выказнік) і даданыя (без дыферэнцыяцыі) члены сказа, устанаўліваць сувязь паміж імі з дапамогай пытанняў;
  • падбіраць да слоў сінонімы і антонімы з шэрагу прапанаваных;
  • падбіраць роднасныя словы;
  • вызначаць у словах выразнай будовы канчатак, корань, суфікс, прыстаўку;
  • утвараць словы з дапамогай прыставак і суфіксаў;
  • правільна пісаць прыстаўкі аб-. ад-, над-, пад-, з- (с-) у словах;
  • адрозніваць прыстаўку ад прыназоўніка;
  • адрозніваць назоўнікі, прыметнікі, дзеясловы;
  • адрозніваць назоўнікі, якія адказваюць на пытанні хто? што?;
  • вызначаць час дзеясловаў;
  • асобна пісаць не з дзеясловамі;
  • вызначаць род і лік назоўнікаў, прыметнікаў. дзеясловаў прошлага часу;
  • карыстацца тлумачальным слоўнікам;
  • пісаць пад дыктоўку з захаваннем вывучаных нормаў беларускага правапісу.
СЛОЎНІКАВЫЯ СЛОВЫ 3-ГА КЛАСА

    Фламастар, пенал, чысціня, капялюш, павук, Беларусь, воблака, аблокі, пошта, блішчаць, звінець,  пялёстак, асцярожны, джаліць. заўжды, булён, чаромха, нячутна, вулей, Рэспубліка Беларусь, калі ласка.




                                               1 ЧВЭРЦЬ 
                                               ПАЎТАРЭННЕ
                                                                       02.09 - 09.09     
13.09  Дыктант з граматычным заданнем  (выніковы  дыктант 3 класа)
Паўтарыць члены сказа, часціны мовы, вывучаныя правілы.
СЛОЎНІКАВЫЯ СЛОВЫ: услых
                                                                   
                                                                       ТЭКСТ
                                                                   13.09 - 27.09   
27.09  Пісьмовы пераказ  (пр. 39)  
                                                                      СКАЗ       
                                                                 30.09 - 21.10
 18.10 Кантрольная работа па тэме "Сказ"
СЛОЎНІКАВЫЯ СЛОВЫ:  берэт, ахвотна, секунда, унізе, грымець, услых.

                                                                   2 ЧВЭРЦЬ                                                                
                                                        СЛОВА                                                           
СКЛАД СЛОВА
                                               
                                                               21.10 - 11.11
ВЕДАЕМ:
  • усе часткі слова
  • як вызначыць канчатак,  аснову слова, корань, суфікс, прыстаўку
УМЕЕМ:
  • разбіраць словы па саставу;
  • адрозніваць формы слова ад аднакаранёвых слоў.
15.11 Самастойная работа па тэме.
СЛОЎНІКАВЫЯ СЛОВЫ:  вуліца, берэт, ахвотна, секунда, унізе, грымець, услых.
                           
                                              НАЗОЎНІК
                                                                   15.11- 23.12
УМЕЕМ:
  • вызначаць род, лік назоўнікаў
ПАЧАЛІ вывучаць склоны.
СЛОЎНІКАВЫЯ СЛОВЫ:  паштальён, вуліца, берэт, ахвотна, секунда, унізе, грымець, услых.

ВЕДАЕМ І МОЖАМ ВЫЗНАЧАЦЬ:
  • усе склоны назоўнікаў
СЛОЎНІКАВЫЯ СЛОВЫ:  бервяно, калектыў,  паштальён, вуліца, берэт, ахвотна, секунда, унізе, грымець, услых.

                                                  НАЗОЎНІК

                                                                                09.01 - 26.01

Заканчваем вывучэнне тэмы "Назоўнік"
Ведаем усе склоны, умеем іх вызначаць.
10.01 НАЗОЎНІКІ 1, 2, 3 СКЛАНЕННЯЎ
правілы с 100-101, пр. 182
13.01 СКЛОНАВЫЯ КАНЧАТКІ НАЗОЎНІКАЎ 1 СКЛАНЕННЯ
правіла с 104, пр. 188
17.01 СКЛОНАВЫЯ КАНЧАТКІ НАЗОЎНІКАЎ 2 СКЛАНЕННЯ
правіла с 106, пр. 197. На наступным уроку - самастойная работа ыктант з вызначэннем склонаў і скланення назоўнікаў)
20.01 СКЛОНАВЫЯ КАНЧАТКІ НАЗОЎНІКАЎ 3 СКЛАНЕННЯ. Самастойная работа
пр. 204
РЭКАМЕНДАЦЫЯ: зрабіць ксеракопію с. 113-116. Носім у падручніку, можна карыстацца на ўроках.

СЛОЎНІКАВЫЯ СЛОВЫ:  бервяно, калектыў,  паштальён, вуліца, берэт, ахвотна, секунда, унізе, грымець, услых.
24.01 САЧЫНЕННЕ "Мой выхадны дзень"

 3 ЧВЭРЦЬ                                                                                                                                                                                                 2 частка

                                                  ПРЫМЕТНІК

27.01 - 28.02
27.01 ПРЫМЕТНІК ЯК ЧАСЦІНА МОВЫ
пр. 6
31.01 ЗАЛЕЖНАСЦЬ ФОРМЫ ПРЫМЕТНІКА АД ФОРМЫ НАЗОЎНІКА Ў РОДЗЕ І ЛІКУ
пр. 13, правілы с.6. 7, 8
03.02 СКЛАНЕННЕ ПРЫМЕТНІКАЎ. НАЗОЎНЫ СКЛОН
пр. 19, правілы с. 10, 12, 13
07.02 РОДНЫ СКЛОН
пр. 24, правіла с. 15
10.02 ДАВАЛЬНЫ СКЛОН
пр. 30, правіла с. 17
14.02 ВІНАВАЛЬНЫ СКЛОН
пр. 36, правілы с. 19, 20
17.02 ТВОРНЫ СКЛОН
пр. 39, 40 (вусна), правіла с. 23
21.02 МЕСНЫ СКЛОН
пр. 47, правіла с. 26
24.02 СКЛАНЕННЕ ПРЫМЕТНІКАЎ У МНОЖНЫМ ЛІКУ
пр. 52, правіла с. 29, адказваць на пытанні с. 32
СЛОЎНІКАВЫЯ СЛОВЫ:  гараджане, бервяно, калектыў,  паштальён, вуліца, берэт, ахвотна, секунда, унізе, грымець, услых.
На наступным уроку будзе кантрольая работа па тэме "Прыметнік".
Будзе 5 заданняў:
  1. Выпішы прыметнікі.
  2. Выпішы прыметнікі разам з назоўнікамі, да якіх яны адносяцца (без пытанняў).
  3. Спішы словазлучэнні. Вызнач род і лік прыметнікаў.
  4. Дапішы канчаткі ў словазлучэннях. Спішы. Вызнач склон прыметнікаў.
  5. Запішы сказ, змяняючы словы ў дужках, як гэтага патрабуе сэнс.
28.02 Кантрольная работа па тэме "Прыметік"
пр. 54
ЗАЙМЕННІК
03.03 - 

03.03 ЗАЙМЕННІК ЯК ЧАСЦІНА МОВЫ
пр. 59, правілы с. 33, 34
07.03 ЗАЙМЕННІК
пр. 65
СЛОЎНІКАВЫЯ СЛОВЫ: памочнік, гараджане, бервяно, калектыў,  паштальён, вуліца, берэт, ахвотна, секунда, унізе, грымець, услых.
10.03 ЗАЙМЕННІКІ 1, 2 І 3 АСОБЫ
пр.70, правіла с. 39
СЛОЎНІКАВЫЯ СЛОВЫ: балерына, памочнік, гараджане, бервяно, калектыў,  паштальён, вуліца, берэт, ахвотна, секунда, унізе, грымець, услых.
14.03 СКЛАНЕННЕ ЗАЙМЕННІКАЎ
пр.75
17.03 СКЛАНЕННЕ ЗАЙМЕННІКАЎ
пр.80

                                          4 ЧВЭРЦЬ 

04.04 ЗМЯНЕННЕ ДЗЕЯСЛОВА ПА ЧАСАХ

пр.95

07.04   НЕАЗНАЧАЛЬНАЯ ФОРМА ДЗЕЯСЛОВА
пр.103, правіла с. 58
СЛОЎНІКАВЫЯ СЛОВЫ: подпіс, плывец, уверсе, балерына, памочнік, гараджане, бервяно, калектыў,  паштальён, вуліца, берэт, ахвотна, секунда, унізе, грымець, услых.
11.04 УВАРЭННЕ НЕАЗНАЧАЛЬНАЙ ФОРМЫ ДЗЕЯСЛОВА
пр.110, правіла с. 61
14.04 ЗМЯНЕННЕ ДЗЕЯСЛОВА ПА ЛІКАХ
пр.116, правіла с. 65. Паўтарыць слоўнікавыя словы
СЛОЎНІКАВЫЯ СЛОВЫ: аб'язджаць, подпіс, плывец, уверсе, балерына, памочнік, гараджане, бервяно, калектыў,  паштальён, вуліца, берэт, ахвотна, секунда, унізе, грымець, услых.

18.04 ПАЎТАРЭННЕ. Кантрольны слоўнікавы дыктант
21.04 ЗМЯНЕННЕ ДЗЕЯСЛОВАЎ ЦЯПЕРАШНЯГА І БУДУЧАГА ЧАСУ ПА АСОБАХ І ЛІКАХ
пр.122, правілы с. 68, 70, 
28.04 ЗМЯНЕННЕ ДЗЕЯСЛОВАЎ ЦЯПЕРАШНЯГА І БУДУЧАГА ЧАСУ ПА АСОБАХ І ЛІКАХ
пр.128, правіла с. 71
02.05 КАНТРОЛЬНЫ ДЫКТАНТ З ГРАМАТЫЧНЫМ ЗАДАННЕМ
05.05 ДЗЕЯСЛОВЫ І, ІІ СПРАЖЭННЯ
пр.135, правіла с. 75
12.05 ДЗЕЯСЛОВЫ 1,2, 3 АСОБЫ
пр.149, правілы с. 78, 81, 85
16.05 КАНТРОЛЬНАЯ РАБОТА ПА ТЭМЕ "ДЗЕЯСЛОЎ"
19.05 

 


Комментариев нет:

Отправить комментарий